söndag 25 oktober 2009

Känd från tidningarna!


Pust!

Inte visste jag att att min anställning i Östra Göinge skulle göra mig till mediakändis, men så verkar det bli. I går visade Fröken Elsa mig en artikel i Norra Skåne om att jag skulle börja jobba på Kulturhuset Vita skolan.
Jag ringde mina blivande jobbkompisar och de berättade att Katarina Bexell, en urduktig journalist på Norra Skåne, hade fått korn på historien och genast intervjuat bibliotekschefen Maria. Det verkar också som om hon vill ha en personlig intervju med mig när jag väl kommer till Broby. Det är jag lite nervös för - man har ju hört talas om skjutjärnsjournalister och så. Samtidigt är det lite spännande att vara med om.



Bilden är lånad av Fröken Elsa


Nåväl, sista helgen hos Fröken Elsa och jag är lite vemodig. Det har varit jättefint att växa upp här men nu känner jag mig beredd att möta stora världen. Jag har lovat att göra ett jobb med Fröken Elsa i början av denna vecka men sedan går flyttlasset.


Jag kommer också att lägga ut ett par boktips i början av denna vecka. Jag blev lite ledsen för att den trevliga "skåpfyratvå", som gillar att läsa men inte hittar något nytt, sitter där helt boklös. Det skall jag ändra på!


Nej, nu kallar dammtrasan! Här ska vara lika fint när jag reser som när jag föddes!


Hoppas ni får en trevlig söndag!

2 kommentarer:

  1. Wow, Birgitta! Er du på tur til å bli kjendis? Så spennende! Kos deg masse hos Frøken Elsa denne siste helgen, og så blir det nok både spennende og flott å begynne i ny jobb.

    SvaraRadera
  2. Oj, oj kusin Birgitta! Vilken kändis du blivit... vi är sååå stolta över dig och kommer att följa din blogg.
    Hälsningar
    Tvillingarna Mus
    Skellefteå

    SvaraRadera