måndag 14 december 2009

Pyssel och knåp!




Jag måste säga att det är en vansinnigt trevlig arbetsplats jag hamnat på! Inte nog med att det är ett bibliotek och en musikskola, folk gör trevliga saker ihop på kvällarna också.


Igår kväll ägnade vi oss åt att göra julgranspyssel eftersom vi tyckte att inget köpepyssel passar vår gran. Hur många nottecken och textsidor har ni sett i en gran?? Inga misstänker jag.


Så Piano-Eva lärde oss att fläta hjärtan med hälften rött papper, hälften boksidor eller notpapper (kopierade förstås, här förstörs inget i onödan). Det blev riktigt fint.


Sedan skulle vi vika små, små stjärnor men se det klarade ingen tvåbening (utom Eva naturligtvis) av. Det veks, veks upp och veks om, och slets itu. Men JAG med mina fina mustassar hade inga som helst problem.


Och att resultatet blev fint - ja, det ser ni själva på bilden ovan.


Birgitta Mus, auktoriserad pysslare.

3 kommentarer:

  1. Så fint det blev.
    Jag önskar dig en riktigt GOD JUL!
    Kram/Rita

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket och god fortsättning på det nya året!

    SvaraRadera
  3. Vi på biblioteket vid Sophiahemmet Högskola läser din blogg med intresse. Så om ett studiebesök för Frk bibliotekstud. önskas i huvudstaden så är du alltid välkommen till oss!

    SvaraRadera