torsdag 5 november 2009

Framme efter mycket om och men

Där susade jag fram i warphastighet, kändes det som i alla fall, och tänkte glatt att nu är det inte långt kvar till Broby. Då känner jag hur det börjar dra kraftigt i ratten. Självklart hade jag lyckats få punktering på ena bakdäcket. Så, det var bara att kliva ur bilen och smutsa ner tassarna. Drog och slet ett tag tills jag insåg att jag vevade fälgkorset åt fel håll. Hoppsan, så dum man kan känna sig! Får helt enkelt skylla på sömnbrist då jag inatt började inse att jag nästa dag skulle vara på plats i Broby.
De nerverna, de nerverna!

På med hjulet och skruva fast alla muttrar, körde på och kom in i Broby när det började mörkna. Rätt över vägen fanns det en gammal stenbro, som jag inte kunde motstå att stanna till vid. Dock blev några fjäderfän lite väl närgångna med sina frågor när jag stannade till, så jag fortsatte raskt över bron förbi brandstationen och letade mig så småningom fram till Kulturhuset Vita skolan. Möttes där upp av en kollega som visade mig var jag skulle bo.
Så, äntligen är jag framme!

1 kommentar:

  1. Wow Birgitta vilken häftig bil du har skaffat dig. Skönt att höra att du kommit fram välbehållen till Broby.

    Hälsningar
    Tvillingarna Mus
    Skellefteå

    SvaraRadera