fredag 27 november 2009

"Nu är det jul här i vårt hus, julen har kommit hopp tra la-la-la"

Finns nog få saker som kan få mig att känna julstämning som en riktigt mysig gammaldags julmarknad, därför beger jag mig idag mot sydligare trakter närmare bestämt Sölvesborg. Eftersom min lilla sötnos saknar snödäck och det börjar bli så kallt ute att jag efter varenda åktur stapplar ut på frusna tassar med rinnande nos, så får jag lift med Henrietta idag.

Ska faktiskt få spendera hela helgen hos Henrietta, vilket gör att jag hoppas att Charlie gillar mig. Henrietta har lovat mig att han är förtjust i möss, dock kanske lite för mycket för min sinnesro. Jag får i alla fall hoppas att han inte delar mitt intresse för lakritskonfekt, för den ger jag inte ifrån mig utan strid!
Fast han verkar ju vara en skön kis.

Det ska bli härligt att gå på en gammaldags julmarknad där du kan gå runt och titta på vackra halsband, stickade luvor och luffarslöjd m.m. samtidigt som du känner doften av nybakat bröd och glögg i luften.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar