torsdag 12 november 2009

Håhå jaja!!



Skönt att få vila sig lite på bokvagnen efter en hektisk tur.



Äntligen har min utbildning börjat! Men så mycket det är att sätta sig in i!

Det är inte lätt så här i början att förstå sig på hur allt är ordnat i ett bibliotek. Jag har det fantastiskt spännande men huvudet snurrar av alla nya intryck när jag går och lägger mig på kvällen.

För att jag skall lära mig hitta hänger jag med Ulla på morgnarna. Hon är vår fenomenala bok- och mediauppsättare nummer ett och står någonting inte där det ska stå så brukar hon hitta det där den INTE ska vara.



Så t ex den här DVD-filmen, La Vie en Rose som vi säkert letade efter en hel kvart. Till slut hittade vi den - bland barnfilmerna. Men nu står den rätt och så fort jag kommit lite mer i ordning ska jag låna och se den - Edith Piaf är en av mina favoriter. En del säger att jag liknar henne och det tycker jag också.

Sedan är det inte alltid så lätt att vara något mindre. Så slåss jag varje dag med tangentborden men tycker att det går mycket bättre nu. Ibland tar jag till en tango och då går det galant.




Har även funderat över var jag vill ha nergången till min bostad och tror jag vet precis rätt plats. Marianne har lovat hjälpa mig med det, imorgon lördag.

Tro det eller ej, men nu är cd-skivan Magi försvunnen så nu ska Ulla och jag gå på jakt igen.

Vi hörs!

Birgitta

3 kommentarer:

  1. Hej Birgitta!
    Vad trevligt att se att du kommit igång med din utbildning. Det verkar vara mycket att lära sig. Här har vi bara en bokhylla att hålla reda på. Men vi törs inta vara där så ofta för det finns väldigt många katter i detta hus och just nu bor två kattmammor och två ungar i rummet med bokhyllan.

    Hälsningar
    Tvillingarna Mus
    Skellefteå

    SvaraRadera
  2. Vad fint att du har jobb Birgitta. Ha det så kul!

    SvaraRadera