söndag 1 november 2009

Avresa påbörjad!

Så, dags att bege sig till de gröna Göingeskogarna. Nåja, nu är de väl mer åt det gula hållet och kanske knappt det. Flyttlasset har gått i förväg med firma B & B Luftflytt, men min bil är ändå fullpackad.
Nu ska ni inte tro att jag har planerat min flytt dåligt eller har samlat på mig så mycket att inte ens ett flyttlass räcker till. Min lilla Merca blir helt enkelt fort fullpackad för att den är tvåsitsig, så det så!
Vad är det då jag har med mig? Jo, jag har tagit med mig lite övernattningssaker plus min kära lakritskonfekt, som reseproviant. Tänkte nämligen passa på att göra lite sightseeing på vägen till Broby.
Jag har rådfrågat mina bilkartor och ViaMichelin och nu har jag en perfekt resa planerad där jag kan undvika de stora vägarna så mycket som möjligt. För det känns lite väl kymigt att köra på vägrenen när en stor långtradare drar förbi. Vindstöten får hela bilen att lyfta och jag undviker helst att hamna under de gigantiska hjulen.
På återhörande snart!

1 kommentar:

  1. Kära Birgitta,

    Det är bra att du tar det säkra före det osäkra och undviker de stora vägarna. Jag hoppas att du inte hade samma körskolelärare som Hilding...jag har nämligen upptäckt att han kör mot trafiken!!
    Du kan se bildbevis här: http://elsasdesign.blogspot.com/2009/05/om-ni-ser-nagot-litet-rott-pa-vagen.html

    Vi här på Museriet hoppas att du snart är framme i Broby och att du blir bjuden på något gott vid ankomsten! :)

    SvaraRadera